SuperCircle: Η ανακύκλωση ρούχων αποκτά ενδιαφέρον

Πως η SuperCircle έρχεται να σου λύσει τα χέρια στη μεταφορά των ρούχων που θέλεις να ανακυκλώσεις.

Οι δυο συνεργάτες Chloe Songer και ο Stuart Ahlum ξεκίνησαν μια εταιρεία κυκλικής μόδας, τη Thousand Fell, με σκοπό να βάλουν το δικό τους λιθαράκι στην προσπάθεια οικολογικής εξυγίανσης της βιομηχανίας της μόδας. Το αναπάντεχο εμπόδιο που συνάντησαν ήταν αυτό της μεταφοράς των ρούχων.  Τα συστήματα ανακύκλωσης βασίζονται στην ποσότητα, αλλά το μοντέλο της Thousand Fell στηριζόταν στην ανακύκλωση ενός ζευγαριού τη φορά, που σημαίνει ότι μόνο η αποστολή από τον καταναλωτή πίσω στην εταιρεία κόστιζε 13 δολάρια και η επεξεργασία του φορεμένου ζευγαριού άλλα 7 δολάρια, πράγμα που έκανε το κόστος απαγορευτικό.
Αυτή η αναπάντεχη δυσκολία γέννησε την ιδέα για το SuperCircle, τη startup που θέλει να λύσει το πρόβλημα της μεταφοράς των παλιών ρούχων από τους καταναλωτές στο σύστημα ανακύκλωσης. Η SuperCircle βασίστηκε στην στροφή στην κυκλική μόδα, κάτι που αρκετές μεγάλες εταιρείες προσπαθούν να υιοθετήσουν γιατί τους επιτρέπει να συνεχίσουν την παραγωγή τους με τους ίδιους ρυθμούς, μειώνοντας όμως το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Η SuperCircle προσπαθεί να ψηφιοποιήσει τη διαδικασία όσο περισσότερο γίνεται. Η πλατφόρμα τους, η οποία στηρίζεται στην τεχνολογία και τα logistics, στηρίζει προγράμματα επιστροφής παλιών ρούχων των εταιρειών που απευθύνονται στον καταναλωτή και συνδέεται με την επιστροφή παραγγελιών για να εκμεταλλευτεί κομμάτια που δεν μπορούν να πουληθούν δεύτερη φορά. Οι εταιρείες βλέπουν πού καταλήγουν τα προϊόντα τους και τα αντίστοιχα περιβαλλοντικά δεδομένα.

Η SuperCircle έχει ήδη συγκεντρώσει 4,2 εκατομμύρια δολάρια σε κεφάλαιο εκκίνησης κι έχει αρκετούς μεγάλου επενδυτές στο πορτφόλιό της. Η υπηρεσία μοιάζει πολύ με την επιστροφή μιας διαδικτυακής παραγγελίας, οι καταναλωτές μπορούν να μπουν στη σελίδα της εταιρείας από την οποία αγόρασαν ένα κομμάτι και να επιλέξουν αν θέλουν να το επιστρέψουν για ανακύκλωση ή να το επιδιορθώσουν. Έπειτα μπορούν να τυπώσουν έναν κωδικό με τον οποίο μπορούν να επιστρέψουν το κομμάτι σε κατάστημα, ή το δελτίο επιστροφής για να το στείλουν ταχυδρομικά. Αν το κομμάτι είχε μάλιστα αγοραστεί από τη σελίδα της εταιρείας, οι καταναλωτές μπορούν να συγχρονίσουν την υπηρεσία με τις παραγγελίες τους, ώστε η SuperCircle να αποκτήσει εύκολα και γρήγορα πληροφορίες για τη σύνθεσή του.

Το πλεονέκτημα που απολαμβάνει η SuperCircle σε σχέση με τις εταιρείες ρούχων είναι πως δεν έχει την ίδια πίεση χρόνου. Καθώς όταν ένας καταναλωτής επιστρέφει ένα ρούχο για ανακύκλωση δεν τον ενδιαφέρει ο χρόνος που θα πάρει η διαδικασία σε αντίθεση με την αρχική παραγγελία ενός ρούχου.

Η SuperCircle είναι μια εξαιρετική πρωτοβουλία με θετικό αντίκτυπο για το περιβάλλον, δεν είναι όμως αρκετή από μόνη της. Αν η βιομηχανία της μόδας και η νομοθεσία δεν στηρίξουν το μοντέλο της, η θετική επίδραση της εταιρείας θα παραμείνει περιορισμένη.

Με πληροφορίες από το jenny.gr