SILLAGE: Το πρώτο zero waste μαγαζί της πόλης

Στο SILLAGE τα πάντα επαναχρησιμοποιούνται και ανακυκλώνονται, τα προϊόντα συσκευάζονται χωρίς ίχνος πλαστικού και η ομάδα φυτεύει δέντρα αντισταθμίζοντας έτσι την αποστολή προϊόντων μέσω courier.

Το SILLAGE,  είναι ένα zero waste shop με ολιστική φιλοσοφία για το μέλλον που περικλύει και συνδυάζει την αγάπη για τον άνθρωπο, τα ζώα και το περιβάλλον, το οποίο αλλάζει κάθε μέρα τις συνήθειες των Αθηναίων. Η ονομασία SILLAGE, επιλέχθηκε για να μας υπενθυμίζει το ίχνος που αφήνουμε εμείς οι ίδιο ως όντα στη Γη. “Η γαλλική λέξη SILLAGE στην αρωματοποιία ορίζει το ίχνος που αφήνει ένα άρωμα στο πέρασμά μας. Εμείς, εξελίσσοντας τη λέξη σε βάθος, ορίζουμε το αποτύπωμα που αφήνουν οι πράξεις και ο τρόπος ζωής μας στο περιβάλλον και ό,τι αυτό περικλύει”, όπως μας λέει ο Χρήστος Σκυριώτης, ένας από τους ιδιοκτήτες και ιδρυτές του SILLAGE. 

Η απόφαση τους, όπως μας λένε οι ίδιοι, βασίστηκε στον αμέριστο σεβασμό τους προς τα ζώα, το περιβάλλον και τους ανθρώπους. Ο Χρήστος αναφέρει χαρακτηριστικά, “Αποφασίσαμε να προτείνουμε λύσεις εναλλακτικές για μια καθημερινότητα με λιγότερο πλαστικό, αποφεύγοντας απορρίμματα μιας χρήσης, χωρίς όμως να στερούμαστε συνήθειες και ποιότητα. Η εταιρεία SILLAGE O.E. σήμερα, βρίσκεται σε μια μόνιμη αναζήτηση και εισαγωγή καινοτόμων προϊόντων και εταιρειών με στόχους αντίστοιχους, αλληλένδετων της φιλοσοφίας μας. Ακόμη και στην καθημερινή λειτουργία μας, η προσπάθεια μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος είναι γνώμονας, όπως με τα επαναγεμίσματα απορρυπαντικών και καθαριστικών ειδών”.

Όπως αναφέρει η ομάδα του SILLAGE στο Convergences, η δυσκολία να βρεί κανείς προϊόντα βιώσιμα τα οποία να καλύπτουν όλα τα στάνταρ vegan, low ή zero emission, plastic free συνδυαστικά είναι μεγάλη και αποτελεί μια συνεχή πρόκληση. Πολλά από τα προϊόντα βρίσκονται σε άλλη ήπειρο, όπως εξηγεί ο Χρήστος, και η μεταφορά τους κοστίζει πολύ στο αποτύπωμα άνθρακα στο περιβάλλον. “Ένα άλλο βασικό σημείο αφορά στην τελική τιμή ενός τέτοιου προϊόντος, καθώς όντας βιώσιμο είναι πιο υψηλή σε σχέση με αντίστοιχα προιόντα μαζικής παραγωγής πόσο μάλλον δε, όταν επιλέγουμε όλοι οι άνθρωποι που έχουν συντελέσει στην παραγωγή να έχουν αμειφθεί δίκαια”, συμπληρώνει. 

Η πληθώρα δράσεων και ενημέρωσης σχετικά με την κλιματική αλλαγή φαίνεται όμως να αλλάζει προς το βέλτιστο τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων παρά τις όποιες δυσκολίες του “ξεβολέματος” και της ρυπογόνας συνήθειας ως εύκολης λύσης. Αυτή η αλλαγή σε ατομικό επίπεδο καθημερινών επιλογών μπορεί να έχει ένα τεράστιο αποτύπωμα για το περιβάλλον. Όπως αναφέρει ο Χρήστος, “Ξεφεύγοντας από το ατομικό επίπεδο και πολλαπλασιάζοντας τη συνήθεια στο σύνολο του πληθυσμού μπορούμε να αντιληφθούμε το νούμερο. “Είναι απλά ένα καλαμάκι…. είπαν 7,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι”. Τίποτα δεν είναι αδύνατο για αυτόν που θα προσπαθήσει,  έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες”.

Η ομάδα του SILLAGE πιστεύει ακράδαντα πως το δικαίωμα σε ένα καθαρό περιβάλλον αποτελεί θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα, για το οποίο είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι. “Μετά την COP26, διατηρούμε μια αισιοδοξία στο ότι το 2030 θα είμαστε πιο κοντά στο να αναχαιτίσουμε τις ραγδαίες αυξήσεις θερμοκρασίας ώστε να μην ξεπεράσουν τον 1,5C, μειώνοντας τις εκπομπές μεθανίου που πλέον θεωρείται ισχυρότερο από το διοξείδιο του άνθρακα, έχοντας κερδίσει την πρώτη θέση της πιο μακροχρόνιας επίπτωσης στην ενίσχυση της κλιματικής αλλαγής”, όπως μας λένε. 

Ποιο είναι όμως το όνειρο του SILLAGE για το μέλλον; “Σε ένα γενικότερο πλαίσιο ενημέρωσης του αγοραστικού κοινού, κύριος στόχος είναι ο τρόπος εκπαίδευσής του σε έναν πιο ηθικό τρόπο ζωής. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν την επιθυμία να εντάξουν συνήθειες πιο φιλικές προς το περιβάλλον στην καθημερινότητά τους, δε γνωρίζουν όμως τον τρόπο. Το SILLAGE έρχεται να απαντήσει σε όλους αυτούς τους προβληματισμούς με εναλλακτικά προϊόντα, έξυπνα refill και χαρά να πάμε μαζί στο μηδέν. Going zero together”, μας λέει ο Χρήστος στέλνοντας ένα μήνυμα που έχει τη δύναμη να μας είσαγει σε μια νέα, πιο βιώσιμη και πράσινη καθημερινότητα! 

Let’s go zero together, λοιπόν!