Οι σωστές ετικέτες μπορούν να μειώσουν το food waste κατά 10%

Οι ημερομηνίες στα τρόφιμα που αγοράζουμε μας καθοδηγούν. Πολλοί άνθρωποι, όμως, δεν γνωρίζουν τι σημαίνουν οι ενδείξεις “ανάλωση μέχρι” και “ανάλωση πριν”.

Η διαφορά είναι πως η μία υποδεικνύει την τελευταία ημέρα που ένα προϊόν είναι ασφαλές για κατανάλωση, ενώ η άλλη μας λέει ότι το τρόφιμο μπορεί να καταναλωθεί, αλλά έχει παρέλθει η καλύτερή του εκδοχή.

Αυτή η σύγχυση των καταναλωτών έχει πολύ απτές συνέπειες: Το 10% των 88 εκατομμυρίων τόνων ετήσιων απορριμμάτων τροφίμων στην Ευρώπη οφείλεται στην έλλειψη κατανόησης της σήμανσης ημερομηνίας.

Ο τρόπος με τον οποίο οι μεγάλοι λιανοπωλητές και οι οργανώσεις καταναλωτών αντιμετωπίζουν τη σήμανση ημερομηνίας κάνει τη διαφορά.

Στη Γαλλία, υπάρχει μια ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία που συμβάλλει στη μείωση της σπατάλης τροφίμων. Το “Too Good To Go” μπορεί να το κατεβάσει ο κάθε καταναλωτής ως εφαρμογή στο κινητό του και έτσι να συνδεθεί με εστιατόρια και καταστήματα όπου μπορεί να αγοράσει τα απούλητα τρόφιμα με λιγότερα χρήματα.

Τα εικονίδια που προωθούνται από την καμπάνια Too Good To Go

Η εταιρεία έχει επίσης ξεκινήσει μια καμπάνια με πολλές μεγάλες μάρκες. Στόχος της είναι να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν τις αισθήσεις τους όταν εξετάζουν τα τρόφιμα και την “ημερομηνία λήξης”.

Η εταιρεία έχει συνεργαστεί με τους παραγωγούς για τις ετικέτες “για να δημιουργήσει εικόνες που υποκινούν τους καταναλωτές να εμπιστευτούν τις αισθήσεις τους”. Τα εικονίδια αντιπροσωπεύουν την αίσθηση της όρασης, της όσφρησης και της γεύσης και βρίσκονται σε προϊόντα με ημερομηνία “ημερομηνία λήξης”. Η εταιρεία πιστεύει ότι αυτό κάνει “την ημερομηνία πιο κατανοητή και βοηθά τους καταναλωτές να εμπιστεύονται τις αισθήσεις τους πριν πετάξουν ένα προϊόν που έχει περάσει την ημερομηνία λήξης”.

Η εξασφάλιση καλύτερης επισήμανσης και η παροχή βοήθειας στους καταναλωτές για βιώσιμες επιλογές τροφίμων αποτελούν μέρος του σχεδίου δράσης της στρατηγικής “Από το αγρόκτημα στο πιρούνι”. Στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι να παρουσιάσει μια νέα δέσμη κανόνων για τη σήμανση ημερομηνίας μέχρι το τέλος του 2022.

Πηγή: www.euronews.com