Ένα μοναδικό σχολείο αλλάζει το αστικό τοπία της Ινδίας αλλά και την ουσία της παιδαγωγικής

Το “Δάσος” είναι η νικήτρια συμμετοχή σε έναν διαγωνισμό σχεδιασμού για ένα σχολικό έργο που βρίσκεται στο Πούνε της Ινδίας: ο σχεδιασμός διερευνά τη σχέση μεταξύ φύσης και παιδαγωγικής σε πυκνούς αστικούς οικισμούς που βασίζονται στα θεμέλια του “Grow-Learn-Reuse-Plant-Play”.

Το “Forest” διερευνά τη σχέση μεταξύ της φύσης και της παιδαγωγικής σε πυκνούς αστικούς οικισμούς, χτισμένους πάνω στα θεμέλια “Grow”, “Learn”, “Reuse”, “Plant” και “Play”. Τοποθετημένη στο Pune, περίπου 3 ώρες οδικώς από τη Βομβάη, η πόλη έχει γνωρίσει δραματική αστική ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία.

Τα φυτά μπορούν να απομακρύνουν τους ρύπους από τον αέρα με μια διαδικασία που ονομάζεται φυτοεξυγίανση, σύμφωνα με την οποία ορισμένα φυτά είναι σε θέση να απορροφούν τις τοξικές χημικές ουσίες μέσω των φύλλων ή των ριζών τους. Τα φύλλα των φυτών θα σκιάζουν επίσης το κτίριο για να το βοηθήσουν να διατηρείται δροσερό με φυσικό τρόπο σε ζεστό καιρό και να παρέχουν ένα ρυθμιστικό στοιχείο για τον θόρυβο.

Το έργο φιλοξενεί δύο “πράσινους” κυλινδρικούς όγκους που συνδέονται με μια πίστα “άπειρου” βρόχου στην οροφή. Κάθε κυλινδρικός όγκος αντιπροσωπεύει το στάδιο της σταδιακής κατασκευής με προγραμματισμένες προγραμματικές δραστηριότητες. Το έργο διερευνά τη δυναμική και την υλικοτεχνική υποδομή ενός ζωντανού χώρου για αλληλεπίδραση και μάθηση με επίκεντρο τους φοιτητές.

Η Pune είναι η όγδοη πολυπληθέστερη πόλη της Ινδίας και υποφέρει από την επιδείνωση της ποιότητας του αέρα εδώ και χρόνια. Το 2018, μια μελέτη έδειξε ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση στην Πούνε ήταν τέσσερις φορές υψηλότερη από το ασφαλές πρότυπο που έχει θέσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

Το “πράσινο” δέρμα μπορεί να συντηρείται και να συντηρείται από μια περιφερειακή διαδρομή εξυπηρέτησης που είναι προσβάσιμη τόσο από το επίπεδο προσγείωσης όσο και από το μεσαίο επίπεδο προσγείωσης σε κάθε όροφο από τους κηπουρούς.

Πηγή: brightvibes