Προσφυγικές ιστορίες μετατρέπονται σε τέχνη

Ο Συνήγορος του Πολίτη φιλοξενεί «14 ιστορίες για πρόσφυγες» μέσα από εικονογραφημένα σενάρια, προσαρμοσμένα σε αφίσες, που υπογράφουν 35 φοιτητές και φοιτήτριες, Έλληνες αλλά και Ευρωπαίοι, που βρέθηκαν στην Ελλάδα στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus.

Στην έκθεση «14 ιστορίες για πρόσφυγες» το κοινό έχει την ευκαιρία να δει μέσα από τα μάτια 20χρονων παιδιών πώς βίωσαν το συγκλονιστικό κύμα των ανέστιων -πολλές φορές συνομήλικων ή και μικρότερών τους- ανθρώπων που αναζητούσαν άσυλο στην Ευρώπη.

«Θα μπορούσες να είσαι εσύ», «Γίνε τα χέρια που προσφέρουν βοήθεια», «Βοηθώντας τους άλλους, βοηθάς τον εαυτό σου» – πάνω σε αυτές τις έννοιες οι φοιτητές αφηγούνται τις ιστορίες των προσφύγων.

Η καθηγήτρια Ελένη Μούρη και ο επίκουρος καθηγητής Σπύρος Σιάκας διδάσκουν 2D και 3D animation. Οπως τονίζουν οι καθηγητές του Τμήματος Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, «με δεδομένο ότι τα μαθήματά μας εντάσσονται σε Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και με άξονα την αντίληψη εξωστρέφειας που διέπει την τριτοβάθμια εκπαίδευση, έχουμε υιοθετήσει μια σειρά δράσεις που προάγουν την επαφή των φοιτητών μας με τον “πραγματικό κόσμο”, με κοινωνικά θέματα και φορείς».

Το 2016 το θέμα που δούλεψαν τα παιδιά ήταν το προσφυγικό. Αυτό ακριβώς το θέμα συγκίνησε τον Συνήγορο του Πολίτη, Ανδρέα Ποττάκη, και σε συνεργασία με τον πρύτανη του ΠΑΔΑ, Παναγιώτη Καλδή, παρουσίασαν την συγκεκριμένη έκθεση.

Την οπτική του Πανεπιστημίου αναλύει στον πρόλογο της καλαίσθητης έκδοσης που συνοδεύει την έκθεση ο πρύτανης του ΠΑΔΑ, όπου μεταξύ άλλων σημειώνει: «Η Ελλάδα αποτελεί συχνή πύλη εισόδου για ανθρώπους που για να αποφύγουν πολιτικές καταπίεσης στις χώρες τους τις εγκαταλείπουν ώστε να σώσουν τη ζωή και την αξιοπρέπειά τους. […] Το ΠΑ.Δ.Α. σε συνεργασία με τον ΣτΠ και διευρύνοντας την άποψη του Θουκυδίδη για “ανοιχτή πόλη” και μεταλαμπάδευση του ελληνικού πολιτισμού, υποστηρίζει τη φιλοξενία, την περίθαλψη και τη φροντίδα αυτών των ομάδων, όπως και την προσπάθεια για αμοιβαία συνύπαρξη».

Η ευαισθητοποίηση τόσο τους τμήματος, όσο και των ίδιων των φοιτητών αποτυπώνεται και στην επόμενη έκθεση που έχουν σχεδιάσει με θεματολογία που θα περιστρέφεται γύρω από ζητήματα προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, πρόληψης και διαχείρισης φυσικών καταστροφών.

Πηγή: www.efsyn.gr