Gen Z: Μια γενιά με βαθιά οικολογική συνείδηση

Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η πανδημία αποτέλεσε για την Γενιά Ζ (δηλαδή για αυτούς που γεννήθηκαν από το 1997 και μετά) έναν παράγοντα διαμόρφωσης συνείδησης και στάσης ζωής.

Η πανδημία του κορωνοϊού θεωρείται ένα από τα πιο καταστροφικά για την οικονομία γεγονότα της σύγχρονης ιστορίας και είχε ως αποτέλεσμα την οικονομική καταστροφή πολλών. Τα εργοστάσια έκλεισαν και ο ουρανός του Πεκίνου έγινε ξανά μπλε για πρώτη φορά μετά από ολόκληρες δεκαετίες. Επιπλέον, άδειασαν οι αυτοκινητόδρομοι που κάποτε ήταν ασφυκτικά γεμάτοι, αφού αρχίσαμε να δουλεύουμε και να εκπαιδευόμαστε από το σπίτι. Μάθαμε να κάνουμε λιγότερα, να ξοδεύουμε λιγότερα και να δημιουργούμε λιγότερα απόβλητα.

Η Γενιά Ζ είναι αυτή που έχει επηρεαστεί πιο πολύ. Μπορεί η πανδημία να μην ήταν η αιτία έναρξης της επανάστασης της βιωσιμότητας, αλλά σίγουρα την ενίσχυσε, και η Γενιά Ζ την ασπάζεται περισσότερο από όλους. Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, αυτό που θεωρείται πλέον καίριας σημασίας είναι η σωτηρία του πλανήτη. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών που ανήκουν στη Γενιά Ζ προτιμούν να ψωνίζουν από βιώσιμες μάρκες και είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν 10% περισσότερα χρήματα προκειμένου να αγοράσουν βιώσιμα προϊόντα. Επίσης, οι αγοραστικές συνήθειες της Γενιάς Ζ και των Millennials τείνουν να βασίζονται περισσότερο στις ηθικές αξίες και αρχές, είτε αυτές είναι προσωπικές, είτε κοινωνικές, είτε περιβαλλοντικές.

Σε μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε πέρσι βρέθηκε ότι το 75% της Γενιάς Ζ περιμένει από τις επιχειρήσεις να εξασφαλίζουν την ασφάλεια των υπαλλήλων και των καταναλωτών. Εάν οι μάρκες δεν είναι αυθεντικές, η Γενιά Ζ θα είναι η πρώτη που θα το καταλάβει. Μιλάμε λοιπόν για μια γενιά όχι μόνο καλύτερων καταναλωτών αλλά κυρίως πιο συνειδητοποιημένων πολιτών που έχει το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον και όχι περιορισμένο στο παρόν της.

Πηγή: The Total Business